Dzisiaj postaram się uzmysłowić Wam kilka rzeczy, o których na pewno wiecie, ale często o nich zapominacie w pędzie życia codziennego.

  1. Pamiętaj, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Jak mówi staropolskie przysłowie: "Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi".
  2. Nie objadaj się po godzinie 18.00!
    To nigdy nie wpływa dobrze na dietę i samopoczucie. Ponadto, organizm nie spala tyle kalorii podczas snu, co podczas wykonywania codziennych obowiązków. Jeśli więc chcesz zachować superlinię, nie serwuj sobie tuczących smakołyków wieczorami.

  3. Zamiast szklanki napoju gazowanego wypij szklankę wody!
    Napoje zawierają sporo cukru i nie gaszą pragnienia tak skutecznie, jak woda. Jedna szklanka (250 ml) napoju gazowanego, zawiera średnio 25 gramów cukru, czyli jedna dwulitrowa butelka zawiera 200 gramów cukru. Wypijając całą dwulitrową butelkę napoju gazowanego wsypujemy w siebie pełną szklankę cukru (200 gram), czyli dostarczamy organizmowi ponad dwukrotnego dziennego zapotrzebowania na cukry.

  4. Jasne pieczywo, ryż i makarony zastąp ich ciemnymi odpowiednikami!
    Są zdrowsze i mniej kaloryczne. Ponadto nie są tak bardzo przetworzone, jak ich jasne odpowiedniki, a zatem zdrowsze.

  5. Unikaj przekąsek!
    Nie wliczasz ich do dziennego zapotrzebowania na kalorie, a paradoksalnie to one najbardziej tuczą. 100 gram chipsów ziemniaczanych zawiera około 550 kcal, natomiast ciastko tortowe z kremem to około 400 kcal!

  6. Odstaw fast food'y!
    To nic innego jak puste bomby kaloryczne. Na szybko możesz zjeść sałatkę, owoc, jogurt, kanapkę.

  7. Rozpoczynaj dzień od filiżanki zielonej herbaty!
    Później wypijaj ich jeszcze kilka. Zawarte w zielonej herbacie aminokwasy, wspomagają wydzielanie serotoniny. To doskonały sposób na walkę ze złym nastrojem. Pamiętaj o prawidłowym zaparzeniu herbaty: liście zalewaj miękką wodą najlepiej o temperaturze 60-90 stopni Celsjusza. Pamiętaj, aby krócej parzyć te gatunki, które szybko gorzknieją.

  8. Ogranicz ilość spożywanej kawy!
    Kofeina ogranicza wchłanianie żelaza przez organizm, ponieważ posiada fenole, które utrudniają wchłanianie żelaza przez organizm.

  9. Nie licz na diety cud!
    Niektóre pomogą Ci zrzucić zbędne kilogramy, jednak pewne jest, że po krótkim czasie wystąpi efekt jo-jo.

  10. Po trzydziestce spalasz dziennie około 100 kcal mniej niż wcześniej!
    Dlatego pamiętaj, że jedząc tyle samo, możesz przytyć wraz z wiekiem.

  11. Unikaj głodówek!
    Obniżają metabolizm, czyli przemianę materii.

  12. Smażone mięso i ryby zastąp gotowanymi!
    Są równie smaczne i mniej kaloryczne!

  13. Jedz ryby!
    Dorsz, mintaj i sola powinny się znaleźć w diecie osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Są nie tylko smaczne, lecz również niskokaloryczne. Ryby zawierają w sobie dużo białka oraz kwasów omega-3, które wspomagają ruchy jelit, w następstwie czego eliminują problemy z zaparciami.

  14. Jedz częściej, ale za to mniej kalorycznie!
    Taki system posiłków pozytywnie wpływa na trawienie. Pamiętaj, że pięć lekkich potraw dziennie to podstawa.

  15. Masz ochotę na ciastko?
    Zjedz kiwi! Owoc ten hamuje apetyt na słodycze. Ponadto jeden owoc pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C.

  16. Śmietanę, zastąp ją kefirem lub jogurtem naturalnym!
    Mają one podobny smak, a są mniej kaloryczne.

  17. Lampka czerwonego wina do obiadu jeszcze nikomu nie zaszkodziła!
    Zawiera ono antyoksydanty, redukujące wolne rodniki, które odpowiedzialne są za starzenie komórek.

  18. Unikaj piwa!
    Jedna butelka posiada około 250 kcal! Ponadto, chmielowy trunek wzmaga apetyt.

  19. Makaron wcale nie tuczy!
    Tuczące są dodatki do niego w postaci tłustych, zawiesistych sosów. Może warto zastąpić je gotowanymi warzywami.

  20. Lody śmietankowe, czy waniliowe nie tuczą. Paradoksalnie nie posiadają dużo kalorii!
    Pamiętaj, że zdradliwe są dodatki do nich: czekolada, orzechy, karmel.

  21. Nie przesadzaj z solą.
    Dziennie zalecenie to około 5-6 g, czyli jedna łyżeczka.

  22. Nadmiar błonnika zmniejsza wchłanianie wszystkich składników mineralnych!

  23. Produkty bogate w pełnowartościowe białko spożywaj z innymi produktami, które je posiadają.
    Na przykład: ser żółty łącz z pełnoziarnistym pieczywem, a mleko z płatkami zbożowymi. Dzięki temu dostarczysz do organizmu więcej aminokwasów egzogennych.

  24. Unikaj wysoko przetworzonej żywności!
    Zdrowe = proste.

  25. Nie jadaj na stacjach benzynowych.
    Tankujesz tam samochód, a nie swój organizm.

  26. Odejdź od stołu z poczuciem niedosytu. Zawsze to lepsze od przejedzenia.
    Pamiętaj, że kwintesencja uczty znajduje się w pierwszym kęsie.

  27. Jedzenie nie jest sposobem na nudę!

  28. Nie spiesz się podczas jedzenia.
    Nie połykaj łapczywie całych kęsów. Im bardziej rozdrobniony pokarm trafi do przewodu pokarmowego, tym szybciej zostanie strawiony. Wiesz, że trawienie węglowodanów rozpoczyna się już w ustach?

  29. Zainwestuj w mniejsze talerze i szklanki.
    Nie wiesz, dlaczego? Spróbuj i przekonaj się na własnej skórze!

  30. Nie jedz w samotności.
    Spożywanie posiłków w towarzystwie innych osób jest czynnikiem, który hamuje objadanie się.