Warzywa są polecane w codziennej diecie z kilku powodów:

  • są bardzo smaczne
  • zawierają dużo witamin i minerałów
  • duża ilość antyoksydantów chroni nasz organizm przed nowotworami
  • proste w przygotowaniu: na surowo sałatki i surówki, ugotowane na parze i w wodzie, pieczone czy grillowane
  • duża ilość błonnika reguluje poziom cholesterolu i zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych
  • obniżają ładunek glikemiczny posiłku, co zwiększa uczucie sytości.

Najbardziej wartościowe są rodzime warzywa, które możesz jeść regularnie. Te uprawiane w najbliższej okolicy naszego miejsca zamieszkania.

Najmniej kaloryczne są:

  • szpinak
  • rzodkiewka
  • ogórek zielony
  • pomidor
  • sałata
  • szparagi
  • seler naciowy

Te bardziej kaloryczne to np. ziemniaki czy marchewka, ale nie oznacza to wcale, że masz ich unikać.

Bzdurą jest twierdzenie, że ziemniaki tuczą. Wcale nie dopóty, dopóki nie okrasisz ich skwarkami, tłustą śmietaną czy masłem. Pamiętaj o tym!!!

Warzywa mrożone są równie wartościowe jak te świeże. Wiele witamin i minerałów nie ulega rozpadowi pod wpływem niskiej temperatury. Także korzystaj z mrożonek, kiedy sezon na świeże warzywa już minął.

;